Soare & pinguini in Cape Town. 10 locuri uimitoare de revazut.

Februarie-le asta ploios de la noi reuseste sa scoata tot ce e mai insorit din mine. Zilele astea vorbim de vacanta de vara, ne gandim si la alte weekend-uri prelungite…iar eu imi fac ordine in destinatiile viitoare: unele unde n-am fost si la care visez, altele unde am fost si inca mai visez la ele, dar de data asta sa mergem mai mult, mai frumos si neaparat toti 3.

Unul din orasele care mi-a placut cel mai mult din tot ce am vazut, destinatia care ramane cu un loc special in inima mea este CAPE TOWN, Africa de Sud.

Dupa un zbor interminabil, orasul asta al contrastelor unde am stat doar vreo 5 zile, a reusit sa ma cucereasca la fiecare pas. Am fost norocoasa sa-l vizitez in luna februarie, cand este vara africana si am prins o vreme superba. In Bucuresti ningea, iar eu profitam de fiecare din cele 30 si ceva de grade de acolo.

Tot ce-am facut acolo, tot  ce am reusit sa vad – m-au convins ca intr-o buna zi trebuie sa revin in formula de vacanta de familie, in care vom avea multe obiective de bifat.

1. Table Mountain. Nu trebuie ratat sub nicio forma! De sus ai o panorama spectaculoasa. Este defapt o bucata de stanca, inalta de 1086 metri, care se intinde pe o lungime de 3 kilometri, chiar in centrul orasului. Privelistea de sus…UIMITOARE, mai ales ca am avut noroc de cer senin. Se poate vedea chiar si Insula Robben, acolo unde Nelson Mandela  fost inchis 18 ani. Pana sus am ajuns cu  telecabina, o varianta super desteapta, care se invarte in timp ce urci, pentru o privire panoramica. Pentru cei mai sportivi, se pot face trasee care dureaza cam 3-4 ore de urcus.
  2. Tur de oras cu autobuzele tip londoneze. Dupa modelul multor orase turistice, cel mai bun mod de a vizita zonele importante ale orasului Cape Town este cu busul turistic, un autobuz supraetajat si fara tavan. Autobuzele merg dupa principiul “hop-on, hop-off”, asta insemnand ca te pot lua si lasa oriunde vrei, pe parcursul calatoriei.
  3. Capul Bunei Sperante. Stiam despre el de la geografie, nu aveam cum sa nu merg acolo. Da, e o experienta unica si un sentiment special sa ajungi acolo. Capul Bunei Sperante este defapt o parte din continentul african, mai precis din Africa de Sud, ce iese in Oceanul Atlantic. Contrar celor stiute de mine, acesta nu este cel mai sudic punct al Africii, ci Cape Agulhas, aflat la 150 km spre sud-est.
  4. Faleza Victoria si Alfred. Plimbari, distractie si shopping. Numita faleza de catre localnici, Victoria si Alfred este defapt centrul de distractie pentru turisti si localnici. Aici am asistat la un spectacol de strada, aici am mancat cele mai bune fructe de mare si am baut un vin local de vis. Despre viata de noapte in aceasta zona am inteles ca se desfasoara la cote maxime, dar nu stiu sa confirma sau infirm. Recomand insa o plimbare pe faleza, unde poti vedea foci si pescarii care aduc la mal captura zilnica. Printre alte atractii pe care n-am apucat sa le vad, dar am auzit de bine – un muzeu maritim, un acvariu cu rechini si Centrul expozitional si informational de pe Insula Robben.
  5. Plajele – Variate, cosmopolite, pentru familii, pentru iubitorii sporturilor de apa. De toate pentru toti. Am fost pe plaja Clifton, una dintre cele mai renumite, dar nu foarte OK pentru inot, dat fiind ca apele Oceanului Atlantic sunt foarte reci in aceasta zona. Dar m-am indragostit de plaja Plaja Boulders. Este celebra plaja cu pinguinii pitici, africani. Desi majoritatea pinguinilor sunt izolati de zona plajei, exista inca multi care pot sa inoate alaturi de tine in apele oceanului. Accesul aici se face in schimbul unei mici taxe.
  6. Podgoriile din Cape Town. Recunosc, mie imi place un pahar de vin bun la cina, asa ca m-a bucurat ‘drumul vinului’ din zona Cape Town. Dar fie ca iti place sau nu vinul, podgoriile din Cape Town sunt obligatoriu de vizitat. Ele se afla in partea de est a orasului, in cadrul natural al muntilor ce iti ofera privelisti de neuitat. Fiecare regiune viticola de aici are propriile sale tururi care includ si degustari. Cele mai populare locatii sunt Stellenbosch (cea mai apropiata de Cape Town), Franschhoek, Wellington si Paarl.
  7. Plimbare cu elicopterul. Am bifat! Super experienta. Super priveliste. Inteleg ca se poate face si cu barca un tur panoramic, dar n-am avut ocazia.
  8. Gradina botanica Kirstenbosch. Unica, cu adevarat, avand peste 9000 de specii de plante care cresc aici si suprafata impresionanta de 528 de hectare. Aici exista locatii minunate pentru picnic, iar in timpul verii (din luna decembrie pana in martie), se organizeaza in fiecare duminica, la apusul soarelui, concerte.
  9. LANGA – Langa este o suburbie a orasului Cape Town, creata pentru africanii negri de dinaintea apartheid-ului. Langa are o importanta culturala si istorica mare si este o zona des vizitata de turisti. Este o localitate saraca, cu multe case foarte sarace si familii cu multi copii. O experienta in care vezi cum traiesc africanii de rand. Am fost aici intr-o excursie organizata si n-ai cum sa nu te tulburi un pic de ceea ce vezi.
  10. Sentimentul special…este al 10-lea si cel mai puternic argument sa revin aici. Este altceva. O experienta diferita de cele din Europa. Cu peisaje unice. Cu oameni diferiti. Contraste la tot pasul. Sate sarace si oameni zambitori. Cartiere elegante si garduri electrificate. Cartiere in care ti-e teama sa mergi pe jos, in apropiere de o faleza cosmopolita si plina de turisti. Hoteluri elegante. Plaje de tot felul. Pinguini care stau la poze cu turistii. Zone viticole impresionante. Restaurante cu farmec local. Da, merita fiecare moment!

Cam asta a fost Cape Town prin ochii mei. As vrea sa revin si sa includ si o incursiune in Africa salbatica. As vrea sa revad multe locuri. As vrea s-o vad si pe Ema printre pinguinii din Boulder Beach.

Voi la ce destinatii speciale visati sa mergeti impreuna cu familia?

Galeria foto completa aici:

There are 2 comments for this article
  1. Stefania Stan at 22:48

Buna ziua,

Numele meu este Stefania. Mi-a placut foarte mult postarea dumneavoastra. As avea cateva intrebari si daca ati putea sa imi raspundeti m-ar bucura f mult. Dumneavoastra cand ati plecat in Cape Town ati facut vaccinurile alea multe care se recomanda sa fie facute? V-ati simtit in pericol pe acolo vreodata? Urmeaza sa merg cu sotul meu in luna de miere acolo si mi-ar place sa aflu parerea cuiva care a mai fost pe acolo. Va multumesc anticipat! Sper sa si putem conversa candva daca va permite timpul! Felicitari pentru site blog si postari! Foarte frumoase si interesante! Va apreciez!

• Blog in Tandem at 07:29

Buna, Stefania, multumesc si eu pentru mesaj si pentru cuvintele frumoase!
      Noi nu am facut vaccinurile cand am fost in Cape Town, insa nici nu am fost in zona salbatica. Cat despre Cape Town, mi s-a parut o zona spectaculoasa si as vrea sa revin, si cu Ema.
      Am stat la un hotel foarte bine pozitionat, insa …da, erau si zone in care nu te simteai safe. In majoritatea timpului noi am fost insotiti de ghizi locali si nu am depasit zonele pe care ni le-au recomandat ei.
      Salutari si vacanta placuta!!!