Care este cea mai bună vârstă pentru a învăța o limbă străină?

Care este cea mai bună vârstă pentru a învăța o limbă străină?

V-ați întrebat și voi dacă există o  vârstă potrivită când să începeți cu cei mici cursurile pentru o limbă străină?

Eu știu că m-am gândit la asta când era Ema mică. M-am bucurat că făcea ceva ore de engleză la grădiniță, dar mă gândeam în sinea mea că poate e prea devreme.

Și totuși…la ce vârstă este cel mai ușor să înveți a doua limbă?

Pentru copiii noștri, dacă ne dorim să învețe o limbă străină, trebuie început înainte de o anumită vârstă pentru a o stăpâni cât mai bine?
Se tot vorbește de faptul că cei mici învață mai ușor decât adulții, iar copilăria este considerată o “perioadă critică” pentru învățarea limbilor străine.

Și acum…se confirmă! Noi studii & cercetări  demonstrează clar că în timp capacitatea noastră de a învăța o limbă se diminuează, odată cu trecerea anilor.

Se știe ca  cei mici absorb informațiile precum un burete, spre deosebire de adulți! La fel de adevărat este și că cei mici învață și prind din zbor o a doua limbă, mai ales dacă în jur se vorbește constant în această limbă.

Cercetătorii spun că nu trebuie să așteptăm prea mult înainte de începe studiul unei limbi străine cu cei mici. Asta pentru a-i expune cât mai repede unui mediu unde se vorbește în această limbă.

Conform ipotezei perioadei critice, există o anumită ‚fereastră’ în care abilitățile de a învăța a doua limbă străină sunt optime.

Cercetătorii încă nu s-au pus de acord asupra perioadei cât durează această fereastră, intervalul optimi să-i spunem.  Există unanimitate asupra startului, care ar trebui să fie în jur de 3 ani.
Unii spun că se termină la vârsta de 6 sau 7 ani, în timp ce alții spun că se extinde până la pubertate. Dar, după ce se termină această perioadă, devine mult mai greu pentru o persoană să învețe o nouă limbă. Nu este imposibil, dar nu se compară cu perioada optimă, din copilărie.

Copiii care învață o limbă străină au o rată de succes aproape universală, pentru a atinge accente fluente și perfecte, în timp ce rezultatele adulților sunt mult puțin spectaculoase, chiar anevoioase.

Studiile efectuate de Universitatea Harvard confirmă faptul că învățarea limbilor suplimentare crește abilitățile de gândire critică, creativitatea și flexibilitatea minții la copiii mici.

Așa se explică faptul că grădinițele, creșele și școlile cu predare într-o limbă străină sunt atât de populare printre părinți. Aici toate activitățile, fie că vorbim de joacă, de arte sau chiar matematică și științe se predau în această limbă străină.
Ce mi se pare uimitor este nu numai că acest sistem de activitate oferă copiilor un cadru potrivit pentru a practica limba străină, dar unele cercetări arată faptul că un astfel de program cu predare într-o limbă străină ar putea determina chiar și alte beneficii academice, cum ar fi rezultate mai bune la matematică și abilități de gândire mai bine structurate.

Învățarea unei a doua limbi la o vârstă fragedă nu încetinește în niciun caz abilitățile de comunicare și în limba maternă a copilului! Mai mult, rezultate cercetărilor spun  că în permanență creierul copilului este conectat la toate regulile lingvistice, native sau străine, pe care și le poate selecta rapid.

Ce se întâmplă cu limbile străine învățate în copilărie?

Un copil care devine fluent în limbile engleză, franceză, italiană, rusă etc. nu înseamnă că va vorbi aceste limbi toată viața în mod cursiv!

Fără expunerea extinsă și constantă la o limbă străină, abilitățile copilului se diminuează, deci este important să oferim oportunități continue de a practica aceste abilități.

Cât despre noi, adulții…dacă intenționăm să ne apucăm acum, la maturitate, de învățare unei limbi străine…nu avem chiar așa motive de îngrijorare. Chiar dacă copiii mici sunt mai talentați în învățarea limbilor, asta nu însemnă că noi nu mai putem învăța – important e să avem o motivație puternică și să muncim cât mai mult, evident!

Dacă aveți timp, poate vreți să citiți pe teme similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *