City break in Sibiu. Weekend in 21 de poze colorate

#calatoriprintaranoastra

Ne felicitam ca am fost inspirati cand ne-am hotarat sa ne petrecem un weekend prelungit la Sibiu, in defavoarea unuia la mare. Trecuseram fugitiv prin Sibiu toamna trecuta si am ramas cu gandul la orasul neexplorat inca, la stradutele care parca ne invitau la plimbare si la aerul relaxat din pietele centrale.

Asa ca weekendul trecut a fost dedicat 100% unui  City Break in Sibiu. Si ce mai city break am avut! Plin de locuri noi, de oameni dragi, de muzica, atmosfera boema in contrast cu aerul modern, mancare buna, soare, peisaje frumoase la tot pasul. Excelent! Si pentru noi, parintii, si pentru Ema. Mai ales ca tot sejurul a fost ‘deghizat’ intr-o surpriza pe care i-am facut-o Emei si care a blocat-o in primele momente cand s-a intalnit la hotel cu cea mai buna prietena a ei. Asa ca zilele astea am avut de toate la pachet, incununate cu ceva emotii la inceput si super incantare in rest.

Cat despre Sibiu, il recomand  cu inima deschisa oricui vrea sa-si petreaca niste zile frumoase si sa exploreze la pas tara noastra. Poate va conving cu cele 21 de imagini colorate!

1. Evident ca nu puteam rata Media Music Awards si scena care a strans toate numele importante din muzica romaneasca. Iar daca Ema abia a asteptat sa o vada pe Lora, Delia, Sore sau Smiley (care evident ca n-a scapat de poza), noi am avut noroc de Voltaj si Holograf pe scena din Sibiu. Iar bratarile magice de ‘Artist’ care ne-au dat access in culise cot la cot cu toti performerii, de neuitat pentru fete care au vazut de aproape  toate vedetele din hiturile fredonate.
  2. La doi pasi de scena festivalului am intrat la o Expozitie de Reptile, unde fetele n-au ratat niciun sarpe si s-au salutat politicos cu toate exponatele.
  3. V-am zis ca vremea era superba. Insorita si calduroasa…asa ca trebuia cumva sa fie echilibrata cu hidratare la tot pasul.
  4. La iesirea din oras am explorat vreo jumatate de zi Zoo Sibiu. Mareee si cu multe animale, nu mai zic de lacul unde pe puteai plimba cu barcuta si nici de costul de intrare care era 3 lei/ adult.
  5. Recunosc, cred ca animale multe ca aici n-am vazut nici la Zoo Bucuresti, nici la Zoo Brasov. ca doar de-aia este cea mai veche gradina Zoo din Romania!
  6. Norocul nostru este ca am fost cazati la un hotel cu piscina interioara. Asa ca scurtele momente cu ploaie din Sibiu au fost exploatate aici, cu brio. Asta-i o recomandare pe care o scriu sa n-o uit pentru noi pe viitor – trebuie pandite oferte bune de cazare si incercat pe cat posibil sa fie un hotel cu facilitati pentru copii , in caz de vreme rea.
  7. Evident ca pietele centrale le-am tot batut la picior cat am putut.
  8. N-am ratat nici Turnul Sfatului, unde am urcat sa vedem Sibiul panoramic. O scara un pic ingusta pentru cei cu tendinte claustrofobe, dar panorama de sus merita efortul cu brio!
  9. Ema fata in fata cu Sibiul. A stat asa cateva secunde, ceea ce pentru ea este record. Asa ca n-am cum sa nu trimit poza la concursul celor de la Veka Romania.  Avem aici #Romania #lafereastramea
  10. La pas prin Sibiu am dat de Festivalul de pe Scari, unde am vazut un spectacol de magie organizat ad-hoc, am baut un vin rosu intr-un cadru de poveste si ne-am bucurat de tot si de toate
  11. Iar noaptea toate cladirile erau atat de frumos luminate, incat iti venea sa tot colinzi fara o directie precisa.
  12. La Muzeul Astra …un soi de Muzeu al Satului… niste cadre superbe, iar suprafata impresionanta n-am putut s-o parcurgem decat maxim jumatate, in cele cateva ore de plimbare. Sigur o sa mai revenim.
  13. Pana si Ema, cu toata energia ei interminabila, a fost fermecata de peisajele de poveste!
  14. Casele traditionale excelent conservate si ingrijite; in plus am auzit o poveste foarte frumoasa, cum ca Primaria le permite pensionarilor doritori sa ia in ingrijire curtea cate unei case din Muzeu si sa fie responsabili de gradinile de flori & legume, ale caror roade si le pot insusi.
  15. Preferata noastra – casa asta de poveste cu acoperis bio.
  16. Biserica Cetate din Cisnadioara – la aprox. 10 km de Sibiu. Am urcat vreo 200 de trepte si am descoperit-o cu mare incantare!
  17. Evident, traditionala poza de familie…sa nu uitam ca am fost impreuna la Cisnadioara!
  18. Panorama de la inaltime…no comment!
  19. Iar lumina de seara, impletita cu relaxarea noastra si locurile astea frumoase…Cu imaginile astea o sa ramanem multa vreme in suflet!
  20. Duminca a fost ultima zi in Sibiu. Si s-a votat sa nu plecam pana nu trecem pe la Festivalul de Olarit, unde fetele si-au testat rabdarea, indemanarea si creativitatea, iar noi am cumparat cateva suveniruri, cum ii sta bine unui turist adevarat!
  21. Pe langa obiectele traditionale din lut, am gasit si fel de fel de artisti care impletesc traditia si creativitatea intr-un mod uimitor!
    Draga Sibiu, sigur o sa ne mai vedem. Pana atunci, sper ca Ema sa-si adune si ea gandurile si sa ne povesteasca pe Jurnalul Emei cum i-a parut orasul unui copil de 7 ani. Eu zic ca a fost bine de tot!Cat despre alte locuri de unde am mai fost si vi le recomandam, pe plaiuri mioritice: Salina Praid & Cheile Bicazului,  Cetatea Rasnov & Pestera Valea Cetatii,Cluj & Salina de la Turda,  Sighisoara si culorile ei, Vidraru si Cetatea Poenari.  Timp & energie s-avem!