Ploua, e frig…se cere un somn de dupa amiaza! Recomandat de cercetatori!

Ploua, e frig…se cere un somn de dupa amiaza! Recomandat de cercetatori!

Nu, nu glumesc. S-a dovedit ca o repriza de somn, fie ea cat de mica, face MINUNI. S-a dovedit ca somnul e la putere. Nu cafeaua, nu energizantele. O atipeala scurta de dupa amiaza ne incarca bateriile mai mult decat credem.

La noi acasa oricum totul este pe dos: Ema are timp, dar nu mai vrea sa puna capul pe perna dupa amiaza. ‘Mi-e frica sa nu cumva sa adorm’.  Eu am timp uneori, dar nu reusesc sa atipesc, pentru imi circula gandurile prin cap cu o viteza care nu ma lasa nici macar un minut sa ma deconectez. Iar No.3 este fan al somnului de dupa amiaza, dar n-are timp niciodata. Rareori in weekend, cand nu rateaza sfatul specialistilor.

Ce zic exact domnii cercetatori?  Ca exista diverse tipuri de somn si diverse etape. Ideea principala este aceeasi,  conform studiului publicat în PubMed: cei care trag un pui de somn de 5-10 minute au mai multa energie si o capacitate de concentrare mai mare fata de persoanele care nu atipesc deloc dupa amiaza. Sunt mai creativi, traiesc mai mult, isi cresc productivitatea si nu mai simt nevoia de cofeina.

Avem la alegere 3 tipuri de somn de dupa amiaza:

  • Etapa 1: Somnul scurt de 10 – 20 minute iti incarca repede bateriile. Experții spun ca puterea unui reprize scurte de somn este ideala pentru cei care simt nevoia unei doze rapide de energie. Uneori te trezesti cu senzatia ca nici n-ai apucat sa atipesti.  Si totusi se resimte un soi de impuls care ne face sa ne intoarcem energizati la munca.
  • Etapa 2: Somnul de 60 de minute stimuleaza creierul. Vorbim de un somn adanc. Ideal pentru stimularea si consolidarea memoriei. Este timp suficient pentru activarea functiilor cognitive, pentru derularea faptelor, a locurilor și a chipurilor. Implicit creste productivitatea, creativitatea si ne face sa ne simtim mai putin obositi. Dezavantajul: trezirea e mai grea si poate aparea o usoara amețeală. In plus dureaza mai mult pana se inghite galbenusul
  • Etapa 3: Somnul de 90 de minute: aici e vorba de un ciclu complet de somn, care ajuta creativitatea și memoria afectivă, ideal pentru aprofundarea unor mecanisme de invatare.

Si inca ceva interesant. Se pare ca e recomandat sa nu stam intinsi perfect la orizontala, ca sa evitam sa intram intr-un somn profund. Si sa uitam cu totul de munca! Tot domnii cercetatori mai spun ca daca cumva apuci sa visezi in timpul somnului de dupa amiaza, rezulta ca ai un deficit de somn. Care trebuie rezolvat!

Sursa : Spirit Science and Metaphysics.

PS in Japonia, unde se doreste clar cresterea productivitatii si sa iau dupa litera cartii, s-au creat un soi de saloane de somn unde angajatii se pot retrage in timpul zilei sa-si incarce bateriile. Recent acest trend a prins avand si in randul marilor corporatii precum Google, Zappos, Nike, British Airways, Viacom si Pizza Hut care au creat camere speciale pentru angajatii care vor sa traga un pui de somn dupa amiaza.  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.