O lectie veritabila de marketing inselator. Valea Sipotului 4*.

De obicei, de ani de zile, nu mai avem energie sa testam pensiuni si hoteluri in Romania. Vacantele si iesirile in weekend sunt asa de importante, incat preferam sa mergem la sigur pe recomandarile cunoscutilor si sa nu testam pe propria piele. E o metoda sigura, care functioneaza de fiecare data, pentru ca asa avem asteptari realiste si de fiecare data ‘cronicile’ celor cunoscuti sunt foarte corect facute, cu plusuri si minusuri.

De data asta, insa, am vazut eu singura o prezentare care m-a cucerit la televizor – pentru Pensiunea Valea Sipotului 4*, din Jud. Dambovita, la aprox. 10 – 15 Km de Sinaia si mi-am promis ca e un loc ce nu trebuie ratat.  Am zis si in weekend direct acolo ne-am oprit!

Despre ceea ce se vede in poze si la televizor. Atentie maxima!

Da, stiu ca prezentarile la TV se pot plati cu bani si se numesc advertoriale sau se pot plati in nopti de cazare si se numesc bartere. Mai stiu si ca pozele si filmarile pot fi realizate asa incat sa-ti arate doar partea plina a paharului, respectiv locurile frumoase si doar ceea ce trebuie vazut.

La fel de bine cum stiu ca textele de promovare functioneaza foarte bine cand sunt spuse cu patos si de cineva care inspira incredere.

Pe scurt, desi stiu toate lucrurile astea, prezentarea si promovarea cu suflet a pensiunii, chiar de catre cel care a construit-o cu finantare nerambursabila, m-a cucerit. Sau m-a pacalit, dupa caz!

De ce am ales aceasta pensiune. Pentru ce ne-am dus si ce am gasit.

Vorbe versus realitate:

1. Pozitionare & intimitate:  Prezentarea promitea o pensiune  pozitionata intr-un cadru de vis, pe o proprietate idilica de cateva hectare.  In realitate pensiunea este pozitionata fix cu vedere spre soseaua principala, fara pic din intimitatea visata si cu un trafic destul de obositor. In plus, in tot weekendul au fost organizate tot soiul de  banchete, botezuri si cumetrii. Exact ceea ce nu iti doresti cand pleci pentru un weekend de relaxare.
  2. Cazare:  Este o pensiune de 4*, camere mari si aerisite, mobilier nou (noi am ocupat 3 camere in aripa noua a pensiunii), curate, bai foarte mari si totul sclipitor de curat, paturi foarte mari si in camerele duble si in cele triple.
  3. Staff: De cand am ajuns, nu era nimeni la receptie. Pana la urma a venit un baiat de la restaurant, care ne-a predat camerele . Am incercat sa mai rezervam pentru niste prieteni, un apartament, dar n-am reusit sa aflam daca mai au sau nu locuri. Raspunsul a fost: ‘Nu prea mai avem camere’. Si noi…nu prea mai vroiam, dupa ce ne-am convins de realitatea locului.
  4. Mese: Exista un restaurant cu terasa exterioara. Am mancat de cateva ori, mancare traditional romaneasca, totul in regula.  Meniu variat, preturi corecte, servire in regula, doar ca timpii de asteptare sunt de la minim 45 de minute in sus. Micul dejun inclus in cazare, in regula, diversificat si pentru toate gusturile.
  5. Piscina interioara:  A fost unul din Top 3 argumente pentru care am ales pensiunea. Da, exista o piscina mare si frumoasa, despre care am vazut in prezentare, despre care se pomeneste in toate pliantele si indicatoarele, doar ca…este nefunctionala. Si e normal sa fie asa, nu? Acolo se petrec majoritatea evenimentelor din care ies bani grei: nunti, botezuri, majorate. Era si acum decorata frumos si in fiecare din cele 2 seri au fost evenimente organizare pe malul piscinei interioare.  Ca doar pozele ies mai bine cu fundal abastru, nu? Aproape ni s-a ras in nas cand am intrebat daca putem merge la piscina: ‘Pai dumneavoastra stiti cat costa sa incalzesti o piscina din asta? Exclus!’.
  6. Tiroliana si traseu de aventura: un alt punct de atractie folosit in promovare, mai ales pentru copii. Traseul de catarari pe care l-am zarit in turul de recunoastere – cred ca se face in maxim 10 minute, dar pare parasit oricum, iar tiroliana este clar periculoasa si facuta fara cap, cu risc sa te lovesti la picioare in mai multe puncte. Nu pareau functionale si doua zile nu am vazut pe nimeni folosindu-le, ca dovada.
  7. Promenada, ponton, cascade, plaja cu nisip: Sunt bine si ofertant, nu? Ca de-asta spun ca e o lectie de marketing inselator! In realitate, in spatele pensiunii poti sa faci o plimbare pe malul unui paraias, unde totul pare ponosit si abandonat. Iar ‘Promenada’ de pe indicatoarele de la pensiune, e doar o iluzie a unei plimbari pe malul paraului, cascadele sunt doua mici caderi de apa, pe o proprietate unde la fiecare pas parea ca tot gunoiul e ascuns sub covor. Garduri dosite si rupte, soproane prost intretinute, tevi si conducte la vedere, niste simulari de foisoare darapanate, plaja e defapt o fasie de nisip care pare o gramada de nisip pentru joaca dintr-un parculet.
  8. Stana: erau defapt niste vaci pe o pajiste. Oile nu le-am zarit. Am mai zarit cativa cai la pascut
  9. Pastravaria: un bazinas de 5 m patrati maxim, cu o apa tulbure la care nu-ti venea nici sa te uiti, daramite sa mananci pastravi de acolo!..
  10. Calarie: Au scos ‘la bataie’ un cal foarte frumos, Printul si un ponei simpatic, Zorro. Emei i-a placut, cum copiilor le place orice experienta. Costurile sunt de 30 de ron pentru o sedinta de 30 de minute pe cal sau minim 10 minute ( 10 ron) pentru ponei.
  11. Teren de tenis: Da, exista si era functional. Un atu pentru cei pasionati.
  12. Loc de joaca interior: era defapt o mansarda unde pe vremuri au fost ‘bifate’ niste facilitati. Acum era o masa de ping pong, dar doar 1 paleta mai era functionala, niste aparatura de fitness dezafectata, biliard functional, Tv cu Play Station care-ti cerea parola, iar cei de la receptie nu o stiau.

Ne-am dus la aceasta pensiune pentru un cadru idilic si multe facilitati pentru copii. Am gasit o pensiune curata, intr-un loc frumos, dar foarte aglomerat si cu un aer de han la rascruce de drumuri.  Sentimentul la fiecare pas a fost cel tipic in Romania – sa ascundem gunoiul sub pres, sa nu se vada, carpeala, spoiala, praf in ochi.

Am gasit o pensiune curata, dar fara nimic din facilitatile promise.  Am mers cu gandul ca daca ploua, ne petrecem timpul la piscina. Nici vorba! Piscina e buna doar sa atragi oamenii si sa-ti promovezi pensiunea. Am crezut ca nu ne vom desprinde doua zile de acolo, la cate facilitati promiteau. In realitatea, ne-am desprins dupa primele doua ore si ne-am fi desprins de tot daca gaseam cazare in alte parti unde am mai fost si ne-a placut.

Cam asta-i turismul in Romania. Sa atragi clientul, sa-i iei banul cand il prinzi…si dupa aceea, potopul. Norocul multora e ca tara e frumoasa si ii salveaza deseori!

N-am idee daca exista vreun fel de Trip Advisor pentru pensiuni din Romania, unde ar trebui taxate astfel de abordari si romanisme. Pana atunci, ma folosesc de Blog in Tandem si laud ce e de laudat si penalizez ceea ce nu cred ca e corect. Cum ar fi sa vinzi iluzii si vorbe goale…

PS una peste alta, ca de obicei, weekend-ul a fost foarte foarte frumos! ‘Datorita’ sau ‘din cauza’ facilitatilor lipsa de la Pensiune, am plecat hai hui si am descoperit niste super locuri despre care o sa povestesc cat de curand.

Galerie foto completa, cu poze facute in weekend-ul de mai 2016:

There are 10 comments for this article
  1. STELIAN BLAJ at 21:57

Am fost anul trecut in vara in trecere sa luam pranzul acolo.AM STAT 20 DE MINUTE SA NE IA COMANDA SI APOI AU INCEPUT SA NE SPUNA CE NU AU DIN MENIU.AM PLECAT.
    Nu m-am invatat minte si ieri 18 august,am fost cu toate 3 nepoatele,ca le-am promis o plimbare cu poneii.Am fost la receptie sa platim o plimbare cu poneii si ni s-a spus ca au un eveniment si ca baietii care au grija de ponei sunt ocupati.A insistat spunand ca am venit de la Targovoste cu copiii ,special pt ponei,dar au spus ca nu se poate ca au un eveniment.M-am dus in poiana cu poneii si ingrijitorii erau acolo si nu aveau nici o activitate.Chiar ei au dat un telefon la receptie sa o roage pe receptionera din partea noastra sa lase copii 10 minute sa calarerasca.N-A FOST CHIP.AM LUAT COPII SI NE-AM DUS LA PADINA,CA AU SI ACOLO PONEI.

LE DORESC ”PROSPERITATE”.

• Blog in Tandem at 15:23

Inseamna ca unele lucruri nu se schimba deloc… odata cu trecerea anilor. Ba din contra! Aviz amatorilor!

2. Tania at 07:18

Buna! Suntem cazati aici si suntem tare dezamagiti!
    TV nefunctional, WiFI in camera nefunctional, locul de joaca de langa mini ferma este chiar periculos pentru copii ( scaun rupt, balustrada care sta sa pice).
    Mancarea la restaurant este ok cu preturi decente, insa totul pare murdar si dezorganizat.
    Piscina este functionala, dar ce sa vezi, nu o putem folosi intrucat exista 1 grup de copii, iar noi ceilalti cazati nu o putem folosi.

P.S. o nou corp este in constructie langa, deci se pare ca le merge foarte bine….

• Blog in Tandem at 07:42

Offf, Tania, înțeleg că nimic nu s-a schimbat de când am fost noi și până acum. Ba…din contră. Pare, din ce povestești, că urmează să fie țepuiți mai mulți turiști…dacă se și extind.
      Trist, din păcate!

3. Yoyo at 09:08

Am fost de curând în această vilă așa zisă de 4 stele și tot ce am citit pe acest blog este perfect adevărat, atenție!… în octombrie 2020… după 4 ani de când ați scris aici ceea ce oferă complexul! Toate acele minusuri există și în 2020, adică piscina e închisă pentru turiști, parcul de aventuri și tiroliana e vrăjeală, păstrăvăria e prosteala maximă, la fel și așa zisa plajă cu nisip (fără nisip), probabil a fost folosit la noua construcție pe care patronul- popă o construiește pentru evenimente. La plimbările cu ponei și cai trebuie să faci programare la recepție, prețul e mare, 40 lei / jumătate de oră la cal și 15 lei / 10 min. la ponei unde nu se emit bonuri fiscale și îngrijitorii te mai ciupesc la timp dacă nu ești atent să te uiți pe ceas. Despre vilă și reclamă… la prima vedere este frumos. După ce te cazezi începi să constați cum ești ciupit la bani prin oprirea încălzirii pe timp de noapte… am deschis robinetele la maxim crezând că se dă căldură pe un anumit interval de ore dar surpriză… caloriferele reci până a doua zi când i-am spus recepționerei că nu am avut căldură. Pe jos două mochete jegoase, mobilierul tocit la noptiere, patul suplimentar e nasol, în baie robinetul de la chiuvetă se mișcă, vasul de la WC este reglat să curgă foarte puțină apă, nici rahatul nu se duce, cabina de duș e mică, te lovești de robinetul din duș. Dar are 4 stele!!! Offff! La mansardă există un loc de joacă la comun pentru copii și adulți, cu accesorii uzate tare la tenis de masă și biliard, palete rupte, mingii foarte proaste, tacuri strâmbe și uzate, table și șah cu piese lipsă și stricate, canapele în care stai mai rău ca în șura de paie. Dar are 4 stele!!! Și încă una din restaurant… seara fumul din bucătărie era în tot restaurantul iar hainele îmi miroseau a doua zi de parcă am gătit eu. Offf!

• Blog in Tandem at 16:46

Trist…că în atâția ani, NIMIC nu s-a schimbat și totuși ei continuă să aibă turiști!

4. Andreea marian at 10:44

Angajații nu poartă masca, camerele neîngrijite , mizerabile și deteriorate.
    După ora 22:00 deși noua ni s-a transmis că se închide, angajatii păreau să se apuce de o petrecere pe cinste în bucătărie, copilul nu a reușit să adoarmă din cauza zgomotelor și urletelor(cu toate că am mers să le spunem că este gălăgie ,nu au încetat până la ora 24:00). Deși pe site cat și telefonic ne sunt prezentate ferma de animale,tiroliana și piscina ,nici una dintre acestea nu sunt funcționale. Când am mers la recepție pentru a solicita caietul de reclamații,care nu ar trebuie să lipsească mi s-a înmânat o coala albă pe care să mi pierd timpul așa cum am făcut și cu domnișoara de la recepție. Nu recomand. Un loc îngrozitor.

• Blog in Tandem at 16:52

Mi se pare incredibil ca in atatia ani…nimic nu s-a schimbat! Si ca totusi…continua sa functioneze si sa aiba clienti! 🙁

5. Lucian at 23:28

Nici nu știu cu ce sa încep… Am închiriat „garsoniera” și ce sa vezi?? Caloriferele nefuncționale, am discutat cu recepționera și ce sa mai vezi?? Ne au adus o aeroterma în camera :))) da, da, ați înțeles bine, la 4 stele ne au adus o aeroterma în cameră sa ne încălzim!! Ușa de la întrare este cu 3 cm mai mica de at tocul, se vede lumina de afara perfect (păcat ca nu pot sa atașez poze), ușa de la balcon, cea de la termopan, nu avea clanta, mâner, televizorul funcționa, dar nu avea sonor, în baie era un frig ca nu am putut sa ne spălăm!! Am cerut o alta camera pt ca acolo nu se putea dormi cu 2 copii… Ni s a dat o alta camera și ce sa vezi?? Aceeași problemă, caloriferele reci, unul nefuncțional deloc, patul dublu, de fapt sunt doua paturi de 1 persoană lipite între ele, ușa de la întrare aceeași problemă, mai mica decât tocul de se vedea lumina de afară, ușa de la baie este lăsată, harjie pe gresie, aceeași problema și la ușa de la întrare… Tiroliana oha, păstrăvărie oha, plaja cu nisip, v ați prins, OHA!! Singurul lucru bun, mâncarea de la restaurant și a venit cât de cât repede, în rest, JALNIC!! Cu siguranță nu o sa mai venim aici!! Nu recomand pt cazare!! Pt restaurant, sa oprești sa mănânci, da, dar doar atât!!

6. Laura S. at 20:29

Confirm cele descrise mai sus; cele patru stele sunt de fapt doua si jumatate. Sunt multe lucruri stricate, nefunctionale, prosoapele nu sunt curate, nu este curat pe jos, nu au gel de dus; cand iesi pe terasa din spatele vilei, miroase a gunoi. Piscina nu poate fi folosita. Se lauda cu multe diplome la receptie dar nu le merita deloc. Este un loc de evitat.