Vacanta in Rhodos. Case de zahar & ape turcoaz

In fiecare an ne propunem sa fim ordonati cu vacantele, sa le programam din timp, sa ne umplem agendele cat stam acolo….si cate si mai cate.  Vara asta n-am apucat sa ne facem nici un plan.

In sfarsit, am decis sa plecam in Ins. RHODOS, in Grecia. Auzisem de bine si trebuia sa mergem sa ne convingem cu ochii nostri. Echipa de vacanta: doar noi trei.  Am cercetat un pic piata, am cerut ceva oferte, am ales ….undeva unde am mai gasit locuri, pentru ca toate hotelurile de pe shortlistul meu erau ocupate. Am inteles ulterior ca rusii & englezii stau cate 14 – 21 de zile chiar in vacante in Grecia, incepand cu luna mai si de aici aglomerarea resorturilor.

Unde Am Stat?  Am vrut sa fim cat mai aproape de orasul Rhodos, care nu trebuie ratat sub nici o forma. Asa ca am ales plaja din Faliraki/ Kalithea, la aprox. 10 km de orasul Rhodos si vreo 15 km de aeroport.

Hotelul – Hotel Louis Colossus Beach 4*. Regim All Inclusive(nu exista decat optiunea AI). Stiam lantul de hoteluri din Grecia & Cipru, doar ca asteptarile au fost mai mari decat ceea ce am primit.  Hotel e pe plaja  mixta de nisip & pietris. Mediterana, curata ca lacrima & linistita, ne-a recucerit. Hotelul mediu ca si calitate a serviciilor, mult sub opulenta din Belek, dar la fel de plin de rusi, din pacate. Bine ca am stiut din start ca vrem vedere spre mare. Camera medie ca dimensiuni, cu balcon, totul foarte curat, iar panorama cu marea la 180 grade merita fiecare euro.  Pe scurt, concluzia la care am ajuns de ceva vreme si s-a aplicat si aici, ‘cat dai, atat face’.

Excursia in Lindos – Am facut o excursie cu un vaporas in Lindos. Ne-a luat dimineata fix de pe plaja din fata hotelului si am facut 1 ora dus + 1 ora intors. In oras am avut ‘timp de voie’ vreo 3 ore si ceva, exploatate la maxim.  Lindos este un oras traditional grecesc, asezat intr-o minunatie de golf, amenajat cu sezlonguri pentru plaja.  Am ajuns plini de incantare acolo. Chiar si drumul cu vaporasul ne-a placut si nu a fost decat de 1 ora, aproape de limita maxima de rabdare a Emei.  Sa ai in fata ta renumitele casute albe din cuburi de zahar, golful splendid, Acropolele care parca pazesc orasul de la inaltime, e o experienta care nu trebuie ratata pentru cei care ajung in Rhodos.  Recunosc, am profitat si noi – doar 2 treimi din familie – de renumitii magarusi ‘Lindos Taxi’.  Eu am fost fotograful de serviciu, iar ei au urcat cu magarusii pana la Acropole, pe stradute inguste si pline de farmec, printre terase si taverne, magazine de suveniruri si mini pensiuni.

O mica lectie de istorie dupa cateva zile de plaja, n-aveam cum sa ratam, ca doar eram in Grecia! Acropolele ( mai vechi decat cele din Atena)  sunt un vechi templu antic, inchinat zeitei Athena Lindia. De sus panorama este uimitoare. Golfurile si marea cu nuante de albastru incredibile, casele albe, stradutele, constructiile terasate – totul este uimitor si nu te mai saturi de tot ce vezi. Imi venea sa pozez cat mai mult, sa ma incarc de energia pozitiva a locului. Evident, nici o excursie fara o mica aventura. Vantul i-a zburat Emei palaria de soare fix cand am intrat in cetate, asa ca jumatate din timp a fost bosumflata! Dar surpriza a fost ca i-am gasit-o cand am coborat, asa ca toata lumea s-a relaxat. Ne-am oprit la un suc si o bere jos in golf, am facut o baie (in apa erau foarte multe pietre, spre deosebire de plaja de la hotel) si am plecat fericiti spre hotel, avand bifata o super excursie!

Orasul Rhodos

Capitala, numită tot Rhodos, este în nordul insulei și este compusă practic din trei orașe: modern, antic și medieval. Orașul medieval Rodos (capitala insulei) a fost înscris pe lista patrimoniului cultural mondial UNESCO, asa ca trebuia vazut.  Noi ne-am concentrat plimbarile pe portul Mandraki si pe centrul vechi. Piatete ce mi-au amintit un pic de Venetia, gradini si parcuri mici la tot pasul, terase si taverne cu farmec local, magazine cu suveniruri, cam asta gasesti in vechiul oras Rhodos.

Cum am umplut timpul

Daca tot nu avem stare in vacanta, ne-am plimbat cu hidrobicicleta, am fost in parcul de distractii unde ne-am dat in roata panoramica si in trenuletul de copii, am vazut de sus din roata Waterparkul din imediata apropiere si am decis impreuna cu Ema ca nu pare foarte dinamica atmosfera si n-are rost sa ne petrecem o zi acolo.

Top 3 – Ce mi-a placut

1. MINUNATUL oras Lindos
  2. SUPER camera cu vedere spre mare
  3. INCREDIBILA mare in atatea nuante de albastru.

Top 3 – Ce nu mi-a placut

1. abundenta de rusi din hotel si de pe insula
  2. regimul All Inclusive, cu mancare pe alocuri cu iz de cantina.
  3. comertul excesiv din Rhodosul vechi, care-i stirbeste atmosfera

Retrospectiv

7 zile pline, in care ne-am umplut de Grecia, dar mai era ceva loc. Cred ca 10 zile ar fi optim, pentru relaxare, plaja & excursiile in zona. Am avut soare & plaja ( iunie si septembrie sunt  perioade perfecte pentru vacanta, cu temperaturi de 27 – 30 grade), am facut excursii si am vazut locuri pitoresti, am facut si ceva miscare, am dansat pe ritmuri grecesti, am testat un pic si din specialitatile locale, chiar daca nici unul dintre noi trei nu are vreo pasiune gastronomica.( de aici se explica si lipsa pozelor cu focus pe mancare). Cel mai important este ca ne-am intors relaxati, bronzati si  cu amintiri frumoase toti trei, fiecare dupa propriile criterii. Ah, si ne-am intors si cu mult ulei de masline!

Vedere de vacanta

Care-i ‘vederea’ care mi-a ramas in minte la final de excursie?  Fara nicio discutie – Lindos, cu ale lui case albe & golfuri turcoaz, imagine care ma incanta si numai cand ma gandesc!

There are 8 comments for this article
  1. Pingback: GARDALAND Park. Tot ce trebuie să știți - Comunitatea Bloggerilor din Romania
  2. Pingback: Cele mai renumite 15 parcuri de distracții din Europa - Comunitatea Bloggerilor din Romania
  3. Pingback: Weekend în Veliko Tarnovo, Bulgaria. Tot ce trebuie să știți! - Comunitatea Bloggerilor din Romania