Copiii noștri au nevoie de INFLUENCERI

Copiii noștri au nevoie de INFLUENCERI

Zilele trecute Ema lucra la un proiect pentru școală și mi-a povestit că ar vrea ‘’să schimbe puțin perspectiva’’, așa cum își amintește că i-a recomandat Vlad Eftenie, fotograf ale cărui poze uimitoare le urmărim constant.

L-am avut invitat la Vitrina cu Meserii, acum ceva vreme, ne-a fost ghid într-un traseu pe Calea Victoriei și ne-a povestit despre Meseria de Fotograf. Mi s-a părut fascinant că Ema și-a amintit ceva ce a auzit de la Vlad acum 3 ani!

Am realizat abia acum, peste ani, că fiecare dintre invitații noștri de la Vitrina cu Meserii a vorbit cu așa o dragoste despre propria meserie, încât n-aveai cum să nu le sorbi fiecare vorbă!
Ne-au povestit despre ce înseamnă să-ți faci meseria cu dedicare, să-ți învingi temerile, să depășești obstacolele, să-ți înfrângi reținerile, să îmbini în fiecare zi un strop de pasiune, cu multă dragoste, ambiție, inspirație…și mai ales multă muncă și perseverență!

La momentul respectiv intenția a fost să vorbim cu OAMENI SPECIALI, pe care abia acum realizez că i-am putea cataloga, la drept vorbind, ca INFLUENCERI.

Se vorbește atât de mult despre falșii influenceri, așa zișii vloggeri, instagrammeri sau youtubberi de carton, fabricați peste noapte, erijați în modele pentru copiii noștri.
Mi-e frică, vă recunosc – ca nu cumva, vreo clipă, copilul meu să înțeleagă că doar pentru că cineva are vizualizări sau postări cu mii de likeuri sau inimioare, asta s-ar traduce cumva prin  valoarea unui om. Nici pe departe!
Mi-e milă, recunosc, de generațiile astea, atât de expuse falșilor influenceri! Copiilor ce li se servesc constant forme fără fond! Spoială, falsitate, deseori un stil de viață fabricat la comandă.
Mi-e ciudă când aud copii de seama Emei care-și doresc să fie precum vedetele de pe Instagram ce-și despachetează cadouri și-și etalează viețile glamoroase pe rețelele sociale!  
Mi-e greu să-i văd pe copiii ăștia ce visează să fie faimoși pe Snapchat sau TicTok, uitându-se cu jind la clipuri fabricate după rețete efemere de succes.

Copiii noștri chiar au nevoie de INFLUENCERI, au nevoie de modele, au nevoie de repere sănătoase și riguroase, pe care noi suntem responsabili să li le oferim.

Ce-nseamnă un INFLUENCER? Înseamnă să ai ceva de spus!
Un influencer nu se fabrică. Nu există rețete și nici strategii, nu există școli sau cursuri, nici agenții care să te propulseze la comandă!  Nimeni nu te poate învăța cum să devii INFLUENCER!

Știți ce e un INFLUENCER? În niciun caz nu e cel ce postează obsesiv în social media, pentru a-și mări expunerea, nu cel care pune poze la comandă sau care afișează un stil de viață impecabil, studiat, zugrăvit cu falsitate strict pentru rețelele sociale. Nici vorbă!
Asta e ÎNȘELĂCIUNE, nu influență! Asta e spoială, nu valoare!
 
Un INFLUENCER e cel care-ți deschide mintea, care-ți spune lucruri valoroase pe care tu ți le vei aminti peste ani și ani.
INFLUENCERII sunt oameni valoroși, care n-au nimic de demonstrat și nici nu-și propun vreodată asta

Citiți un interviu incredibil , pe Urban.ro, cu Nick Bilton, regizor al filmului Fake Famous, de pe HBO: “Cultura în care influencerii trăiesc este creată ca să se simtă bine ei cu ei. Este o meserie, dar e doar un ambalaj despre cum să te simți tu bine mințindu-te și să-i faci pe ceilalți să te invidieze. Dacă vrei să fii un actor sau un scriitor sau un contabil, faci ceva care dă mai departe către oamenii din jur, dă ceva înapoi societății. Cu influencerii totul este despre să-i faci pe cei care se uită să se simtă prost legat de propria persoană, ca să cumpere un produs pe care tu l-ai primit gratis că să te lauzi.”

Acum citiți rândurile de mai jos și judecați voi singuri ce trebuie să fie un INFLUENCER:

Ana Wagner – Designer de Bijuterii:  E atât de plăcut ce fac la masa mea de lucru, încât într-adevăr eu simt că nu vin la muncă…chiar evit să spun că mă aflu la muncă. Eu cel mai des spun: Sunt la atelier, lucrez! Și o fac cu bucurie! Sunt fericită că sunt destul de liberă încât să pot să fac ce-mi doresc și ce-mi place.

Maria Dermengiu – Meseria de Artist:  M-am întrebat foarte mult timp cine sunt cu adevărat și ce mi-ar plăcea să fac în lumea asta. Este în regulă să nu știi de la început ce-ți dorești. Este în regulă să nu ai o pasiune de mic. În momentul în care descoperi ceva și-ți place, pasiunea crește! Eu am avut curajul și într-o bună zi m-am autoproclamat ARTIST! Apoi am început să descopăr despre ce este vorba în meseria asta.”

Vlad Eftenie – Fotograf: Pe mine fotografia mă inspiră, lumea mă inspiră, viața mă inspiră. Oamenii care văd pozele mele se bucură că descoperă și frumusețe. Iar în lumea asta, în care lucrurile devin din ce în ce mai apăsătoare, a găsi momente de bucurie, eu zic că e MAGIC!

Ana Consulea – Meseria de Cofetar – Tenacitatea este foarte importantă. Este o meserie care te provoacă foarte mult și în fiecare zi ai 5 urcușuri, 5 coborâșuri. De fiecare dată trebuie să-ți revii, după toate provocările astea. În al doilea rând, trebuie să ai răbdare, este foarte important! Mai ales pentru că este o meserie care necesită timp, pentru a te perfecționa. Să repeți, să repeți, să repeți…este o meserie repetitivă!

Au nevoie copiii noștri de influenceri? Au nevoie să crească cu modele? SIGUR!

Dar nu ne putem baza pe rețelele sociale, ce nu-și asumă nicio responsabilitate! Depinde doar de noi, adulții, să le-aducem în față copiilor noștri oameni de calitate.
Oameni care să-i inpire, chiar dacă n-au mii de likeuri, oameni ale căror sfaturi să li se întipărească în minte…și să și le amintească fix atunci când au nevoie!
Oameni care să-i încurajeze să fie diferiți, într-o lume atât de plină de stereotipuri.

E o provocare grea, știu!

E mult mai ușor să vinzi iluzii, dar asta nu e un argument destul de puternic pentru noi, cei care încă mai avem speranțe în generațiile astea de copii și care încercăm să punem umărul să le livrăm copiilor noștri modele de calitate, să-i ajutăm să cearnă grâul de neghină!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.