Doza de Sănătate – Totul despre APĂ

Doza de Sănătate – Totul despre APĂ

Totul despre APĂ, astăzi, la Doza de Sănătate.

Contrar celor ce se spun, nu suntem făcuți 75% din apă. Doar bebelușii au aproape trei sferturi din corp constituit din apă, apoi, la vârsta adultă, corpul nostru conține doar 50% apă.

Ce este important să știm despre APĂ?

  • Apa nu oferă nicio valoare nutritivă, dar este probabil cea mai importantă substanță pe care o consumăm.
  • Apa are rol în procesul de digestie, în transportul substanţelor nutritive, în buna funcționare a tuturor organelor şi sistemelor din corpul nostru.
  • Apa se pierde din organism prin urină, prin respiraţie, transpiraţie şi prin tubul digestiv.

Beneficiile consumului de APĂ

  1. Fară apă nu există viață.

  2. Lipsa apei încetinește sau stopează anumite funcții ale organismului.

  3. Apa este o importantă sursă de energie și ține permanent corpul în mișcare.

  4. Apa duce deșeurile metabolice, către ficat și rinichi pentru a fi eliminate.

  5. Apa ajută la scăderea riscului de a face accident vascular cerebral.

  6. Apa este esențială pentru reglarea temperaturii organismului.

  7. Apa este foarte importantă pentru toate procesele ce au loc la nivel cerebral.

Mituri despre APĂ

  • Ați auzit că oamenii au corpurile formate aproape 3 sferturi / aprox. 70% din APĂ?
    Apa corporală totală a bebelușului este în general de până la 74% apă. Cu toate acestea, din cauza pierderii de masă corporală relative slabă, o femeie adultă este mai aproape de 47% apă, iar un bărbat adult de 56%.
  • Ați auzit că alte băuturi, precum cafeaua, nu contează pentru aportul zilnic de apă? Acest lucru nu este adevărat!
    În medie, aproximativ 20 -25% din apa consumată provine din alimente, iar 75-80% din toate băuturile.

Când este cel mai bine să bei APĂ pe parcursul zilei?

Cel mai bun moment pentru a consuma apă este dimineaţa, imediat după ce ne trezim.
Se recomandă să bei un pahar cu apă călduţă de îndată ce te-ai ridicat din pat, iar asta ajută rinichii să dilueze urina adunată pe parcursul zilei.

Apoi este recomandat să mai bei încă un pahar cu apă călduţă în care să storci puţină zeamă de lămâie şi să pui puţină miere naturală. Lămâia va îndepărta excesul de mucus care se formează şi curăţă sistemul digestiv. 

Un alt moment bun pentru a consuma apa la temperatura camerei (niciodată rece) este cu o jumătate de oră înainte de masă sau la 2 ore şi jumătate după masă.

Care sunt cele mai bune surse de apă?

  • Pepenele verde– 97% apă
  • Roșiile– 95% apă
  • Vinetele– 92% apă
  • Piersicile– 87% apă
  • Morcovii– 88% apă
  • Pâinea integrală– 33% apă

Nu bea apă în timpul mesei!

Un obicei foarte prost este acela de a bea apă în timpul mesei. Dacă bem apă atunci când mâncăm,aceasta se va amesteca cu sucurile gastrice și ne va îngreuna digestia.
În cazul în care avem o masă alcătuită din alimente picante, poate fi necesar să-ți potolești setea. Însă, dacă te obișnuiești să bei acest lichid înainte de masă și incluzi alte mâncăruri în meniul zilnic, cum sunt salatele , vei constata că nu îți va mai fi sete atât de des în timpul mesei. 

Nu e recomandat să bei acest lichid imediat după ce ai mâncat(poți însă să servești un ceai din plante).

4 sfaturi pentru a bea mai multă apă

  • Încearcă să alegi variante aromate (cu arome de fructe sau plante) sau apă infuzată.
  • Bea ceaiuri de plante.
  • Prepară-ți o limonadăfolosind zeamă de lămâie & mentă.
  • Nu pleca niciodată din casă fără să iei o sticlă de apă cu tine.

 

Nu uitați, găsiți BLOG IN TANDEM și pe:

➠ You Tube: https://www.youtube.com/blogintandem 
➠ Instagram: https://www.instagram.com/blogintandem/
➠ Facebook: https://www.facebook.com/intandem.ro/  

Dacă aveți timp, poate vreți să citiți pe teme similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.