12 destinatii de vacanta in familie, in Romania

#calatoriprintaranoastra

Astazi sarbatorim cu totii Ziua Nationala a Romaniei. N-am iesit la parada, am preferat sa nu-i arat Emei nici tancurile, nici marsul militarilor. Cred ca patriotismul este despre altceva. Mai degraba vine din suflet si se invata o data cu anii, cu varsta, cu maturitatea.

Prefer ca acum sa o invat pe Ema sa-si descopere si sa-si iubeasca tara. Sa cutreiere locurile astea minunate in care s-a nascut. Va invata apoi, in ani, ca patriotismul inseamna si sa fii inconjurat de cei dragi si sa te simti ACASA in tara ta. Am ales astazi sa sarbatoresc tara asta prin a aduna cateva locuri uimitoare in care am fost recent toti trei. Locuri care merita vazute, revazute, admirate si apreciate. Lista e luuunga si o sa o completez in timp. Dar va recomand astazi 12 destinatii & locuri in care puteti merge impreuna cu cei mici si sa-i invatati ca da, am fost norocosi ca ne-am nascut aici.

La Multi Ani, Romanie frumoasa!

1. Vulcanii Noroiosi – La nici doua ore departare de Bucuresti, am regasit un peisaj auster, straniu,un soi de iluzie a unei excursii pe un taram indepartat. Emei vulcanii i-au parut niste ‘fantani cu noroi’. Pe scurt: Da, merita vizitati.Detalii organizatorice gasiti pe blog, aici.
  1. SALINA de la Turda.Salina se afla in afara orasului Cluj Napoca, in zona Durgau-Valea Sarata, la nici 10 km. Stiti cum este? IMPRESIONANTA. Auzisem atatea lucruri, am citit ca publicaţia Business Insider a plasat Salina Turda pe primul loc în topul celor mai spectaculoase locuri subterane din lume. Am mers acolo si nu stiam incotro sa ne uitam mai intai.
  2. Pestera Muierii & Pestera Polovragi. Prima este cea mai vizitata pestera din Romania. Evident, trebuia sa mergem acolo sa ne convingem cu ochii nostri de spectacolul facut de natura. Tot in zona este si Pestera Polovragi, a 5-a ca marime din tara. Cum ne-am organizat minisejurul in zona, gasiti aici.
  3. Castelele Peles si Pelisor din Sinaia. E-adevarat, am tot vazut castelele si le-am tot vizitat in toate sezoanele. Asa se-ntampla cand nu ai prea multe optiuni in jurul orasului. Dar parca de fiecare data mai descoperim ceva ce n-am vazut pana atunci. Si cum Ema inca se mai viseaza printesa la castel, nu ratam nicio ocazie sa mergem in Sinaia si la Peles si la Pelisor.
  4. Sibiu & Cisnadioara. E o destinatie pe care o recomand  cu inima deschisa oricui vrea sa-si petreaca niste zile frumoase si sa exploreze la pas tara noastra. Orasul e plin de viata, oamenii sunt relaxati, atmosfera e una speciala. Cat despre activitati, cititi aici recomandarile noastre: Zoo Sibiu, Muzeul Astra, Turnul Sfatului, Festivalul de pe Scari. Iar la o aruncatura de bat, la nici 10 km de oras, Biserica din Cisnadioara.
  1. Orasul si Gradina Botanica de la Cluj. E greu sa spui ceva nou despre Cluj Napoca. Noi l-am gasit colorat, viu, prietenos. Iar Gradina Botanica nu degeaba este renumita. Am vazut-o in varianta de toamna, dar sigur o sa revenim aici.
  1. Salina Praid, Cheile Bicazului, Lacul Rosu . Va recomand traseul asta, experimentat de noi, pentru un weekend prelungit, de 3 zile. Puncte de atractie: Salina de la Praid, drumetii in zona, Mocanita Sovata – Campu Cetatii, Lacul Rosu, Cheile Bicazului.
  1. Sighisoara . O cetate, cladiri cu istorie, turnuri, bastioane, bresle, batalii, Scarile Acoperite, Scoala din Deal, faptul ca centrul istoric este inclus in patrimoniul Unesco, sunt destule argumente care sa ne aduca acolo si pe noi parintii, dar si pe copii care parca invata mai usor si mai natural lectiile de istorie la fata locului. Cel putin, in cazul nostru chiar functioneaza.
  2. Lacul Vidraru si Cetatea Poenari. Ambele la o distanta de nici 2 ore departare de Bucuresti. Sunt de urcat 1.480 de trepte prin padure, spre cetatea care mai este cunoscuta si sub denumirea de “Cetatea lui Tepes Voda”. Cetatea, privelistea, panorama cu Muntii Fagaras si Valea Argesului, istoria, merita cu varf si indesat tot efortul. Daca tot eram in zona, am fost si la barajul de laVidraru – in topul primelor 5 din Europa.
  3. Rasnov: Cetatea, Pestera Valea Cetatii si Dino Parc. Daca tot ajungeti in Rasnov, eu zic ca puteti petrece aici fie o zi, dar foarte alert, fie o zi si jumatate, mai relaxate. Cele trei obiective pe care vi le propun sunt foarte aproape. Cetatea & Dino Parc sunt pe acelasi drum, la distanta de cateva sute de metri. Iar Pestera, un obiectiv nu foarte promovat, este la nici 10 min. cu masina. Despre cum am petrecut la cetate & Pestera, cititi aici. Cat despre Dino Parc, da, trebuie si el bifat pentru ca are un farmec aparte.
  1. Brasov: Zoo Brasov, Aventura Parc, Castelul Bran. E clar ca si Brasov este pe lista destinatiilor de care nu m-as plictisi niciodata. Imi place orasul, imi plac oamenii, cunosc locuri frumoase…Pentru un weekend in care sunt si copiii in combinatie, recomand Zoo Brasov & Aventura Parc. Noi le-am testat si ne-au placut. Cat despre castelul Bran, nu-I de mirare ca e pe lista celor mai vizitate obiective din Romania.
  2. Bucuresti: E un oras in care se-ntampla mereu cate ceva frumos si nu exista weekend in care sa nu ai unde sa mergi la o activitate pentru copii. Dar pe langa astea, exista cele trei locuri frumoase unde puteti merge oricand: Muzeul Satului, Zoo Baneasa si Gradina Botanica.