Știți în ce alimente este ascuns zahărul?

Știți în ce alimente este ascuns zahărul?

Se tot vorbește despre pericolele din dulciuri, despre prea mult zahăr și reguli pentru o alimentație echilibrată a copiilor și a adulților.

Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a redus la jumătate cantitatea de zahăr recomandată zilnic: de la 10% la 5% din cantitatea totală de glucide. Efectele pe care le are excesul de dulce asupra sănătăţii sunt atât de multe, încât tot mai mulţi oameni de ştiinţă numesc zahărul “noul tutun”.

Pentru a evita apariţia acestor probleme de sănătate, OMS recomandă consumul a cel mult şase linguriţe de zahăr pe zi de către adulți, iar copiii ar trebui să consume aproximativ 3-4 linguriţe de zahăr pe zi.

În realitate, media europeană de consum zilnic este de 5 ori mai mare. Tot potrivit statisticilor la nivel mondial, în prezent se consumă cu aproape 50% mai mult zahăr faţă de acum 30 de ani.

Nu doar copiii, ci și adulții preferă gustul dulce. Riscul de îngrășare este mare dacă nu gestionezi cu prudență pasiunea pentru dulciuri. Zahărul provoacă dependență, crește pofta de mâncare și duce la exces ponderal.  Diabetul, obezitatea, hipertensiunea arterială sunt numai câteva dintre bolile asociate cu zahărul pe care îl consumăm.

O alimentație echilibrată conține cantități aproximativ egale din cereale, fructe, lactate și proteine (carne), dar apare aici în mod special grupa de lactate care, teoretic, ar trebui să se afle în toate mesele noastre, măcar în cantitate mică.

Atenție la zahărul ascuns! La majoritatea produselor procesate nu se menționează pe etichetă cantitatea de zahăr adăugat, fiind menționată doar cantitatea totală de carbohidrați. Astfel, e dificil de monitorizat cantitatea totală de zahăr

Atenție la zahărul ASCUNS:

  • Zahărul este ascuns în 80% dintre alimente, chiar şi în pâine sau mezeluri.
  • Zahărul este folosit pentru a da gust mai bun alimentelor și băuturilor, în multe alimente ca: sosuri, conserve, murături, muștar, ketchup, sucuri carbogazoase, mezeluri.
  • Dacă le consumi frecvent, îți sporești cantitatea de zahăr ingerat fără a conștientiza acest fapt.
  • În multe dintre acestea nu este menționat care este raportul dintre zahărul adăugat și zaharurile conținute deja în alimentele respective procesate.

Dacă aveți timp, poate vreți să citiți pe teme similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *