Doza de Sănătate – Beneficiile consumului de cafea

Doza de Sănătate – Beneficiile consumului de cafea

Cafeaua este una dintre cele mai îndrăgite și mai populare băuturi de pe glob.

A treia într-un top al cantităților consumate, după apă și ceai, cafeaua are o istorie veche de sute de ani.

Calitatea şi savoarea cafelei perfecte depind întotdeauna de boabele culese. Dar aroma cafelei ţine şi de alte criterii. Iată-le pe cele mai importante patru dintre ele:

  • ţara şi regiunea de origine
  • soiul de boabe de cafea – arabica, robusta sau un amestec al celor două
  • modul în care au fost prăjite boabele
  • cum au fost măcinate boabele

Înainte să te bucuri, ține minte o regulă esențială: zahărul, laptele și orice arome adăugate în cafea o transformă într-o băutură plină de calorii și substanțe dăunătoare.
Așa că procură cafeaua din surse de încredere, într-o formă cât mai pură, și evita mixurile în pliculețe. Trebuie să o bei neagră, cu o concentrație medie.

 

Beneficiile consumului de cafea

  1. Conținutul ridicat de antioxidanți.

    Antioxidanții sunt niște molecule puternice a căror principală funcție este lupta împotriva radicalilor liberi. Aceștia sunt responsabili de apariția bolilor cronice și a semnelor îmbătrânirii premature.
    Pe scurt, în corpul uman există niște substanțe – radicali liberi – care apar fie prin transformarea unor alimente în energie atunci când lumina soarelui îți vede pielea, fie direct din alimente. Aceste substanțe chimice pot deteriora celulele și pot duce la diverse boli.  Cafeaua vă ajută corpul să lupte împotriva radicalilor liberi cu substanțele lor proprii numite antioxidanți.

  1. Cafeaua protejează ficatul.

    Ficatul îndeplinește foarte multe funcții importante pentru sănătatea organismului. Uneori însă activitatea sa încetinește sau poate dezvolta boli cronice precum hepatita sau steatoza hepatică (ficatul gras). vestea bună…consumul a 3 sau mai multe căni de cafea pe zi poate scădea șansele de a avea boli hepatice cronice și chiar poate ajuta persoanele care au aceste probleme.
    Un studiu publicat în 2006 a dezvăluit că persoanele care consumă cel puțin o ceașcă de cafea pe zi sunt mai puțin predispuse la îmbolnăvirea de ciroză.

  2. Cafeaua scade șansele unui accident vascular.

    Accidentul vascular cerebral se întâmplă atunci când sângele nu mai ajunge într-o anumită zonă a creierului, iar o ceașcă de cafea pe zi pot să scadă șansele de a avea unul.
    Aceasta deoarece cafeaua poate ușura inflamația și vă poate ajuta să vă controlați nivelul glicemiei.

  1. Reduce riscul de diabet de tip 2

    Aproape 300 de milioane de oameni din întreaga lume se confruntă cu problemele asociate diabetului de tip 2.
    În diabetul de tip 2 (non-insulino dependent) antioxidanții din cafea ajută la menținerea glicemiei mai scăzută și mai stabilă – principala provocare a diabetului, iar antioxidanții  pot ajuta organismul să proceseze zahărul în sânge.
    Această boală cronică ce se caracterizează prin niveluri ridicate ale glicemiei poate fi prevenită printr-un consum moderat de cafea.

  1. Beneficiile cafelei pentru creier și boli neurologice.

    Cafeaua are antioxidanți și alți nutrienți esențiali, ce reduc riscul de boli degenerative precum Alzheimer, Parkinson sau demență. 
    Boala Alzheimer este o afecțiune degenerativă a creierului, ce  poate provoca pierderi de memorie și modificări ale tiparelor gândirii și ale comportamentului.
    Deși nu poate opri dezvoltarea bolii instalate în corp, cafeaua poate să întârzie semnificativ manifestarea simptomelor maladiei Alzheimer.

  1. Îmbunătățește starea de spirit și diminuază riscul de depresie.

    Institutul Național de Sănătate din Statele Unite a descoperit că persoanele care consumă cafea cu moderație sunt supuse unui risc cu 10% mai mic de a suferi de depresie sau emoții negative.
    Potrivit autorului studiului, Honglei Chen, acest efect se datorează conținutului de antioxidanți al cafelei.
    Un alt studiu a demonstrat că persoanele care beau 4 sau mai multe cești de cafea pe zi au cu 53% mai puține șanse să se sinucidă. 

  1. Ajută în lupta cu kilogramele.

    Dacă beți băuturi cu conținut scăzut de calorii, cum este cafeaua, în loc de cele zaharoase, este posibil să descoperiți că este mult mai ușor să slăbiți. Desigur, asta nu funcționează dacă adăugați o grămadă de zahăr, lapte sau frișcă – așa că rămâneți la preparatul de bază.    

  1. Este energizantă!

    Acesta este probabil cel mai apreciat beneficiu al cafelei.
    Cafeaua este deseori consumată pentru acea doză de energie pe care o oferă atunci când trebuie să lucrezi până târziu sau să înveți pentru un examen.
    Cofeina, unul dintre principalele sale ingrediente, are un efect stimulent asupra creierului. Ea ajută la îmbunătățirea performanțelor mentale și a capacității de concentrare.
    Cafeina stimuleaza sistemul nervos sa trimita semnale catre celulele de grasime pentru a descompune grasimea corporala in acizi grasi liberi, care furnizeaza energie organismului.

  2. Este un aliat al frumuseții!

    După ce au descoperit că ajută la combaterea celulitei și la eliminarea celulelor moarte, mai multe companii din industria cosmetică au decis să utilizeze cafeaua ca ingredient de bază în numeroase produse.
    Cofeina aplicată pe piele stimulează circulația și previne apariția prematură a ridurilor și a petelor. 

 Exista, însă, și restricții

 Unele dintre cel mai des întâlnite efecte secundare provocate de consumul de cafea sunt cauzate, de fapt, de cofeină. Iată principalele simptome:

  • insomnie
  • stări de nervozitate şi nelinişte
  • greaţă şi vărsături
  • diaree
  • dureri de cap
  • anxietate
  • agitaţie

Din cauza cofeinei din compoziție, cafeaua poate solicită prea mult sistemul nervos sau cardiovascular al persoanelor care suferă de afecțiuni cronice, hipertensiune, sau care urmează anumite tratamente.

Cafeaua este o băutură pe cât de populară, pe atât de sănătoasă, însă la fel că în cazul oricărui aliment/ oricărei băuturi, pot există și situații în care această poate cauza probleme, de aceea e indicat să primiți acordul medicului dumneavoastră pentru a consumă cafea.
Este important să știți dacă aveți voie și ce cantitate de cafea puteți bea.

Sfatul specialiștilor este să nu bei mai mult de cinci cești de cafea pe zi, pentru a te bucură de beneficiile sale pentru sănătate.
Iar dacă nu ești un băutor de cafea, nu trebuie neapărat să incluzi cafeaua în dietă pentru a te menține sănătos. Există o mulțime de alte alimente și băuturi bogate în nutrienți și cu proprietăți antioxidante pe care te poți baza, cum ar fi ceaiurile din plante, fructele și legumele.

Nu uitați, găsiți BLOG IN TANDEM și pe:

➠ You Tube: https://www.youtube.com/blogintandem 
➠ Instagram: https://www.instagram.com/blogintandem/
➠ Facebook: https://www.facebook.com/intandem.ro/  

Dacă aveți timp, poate vreți să citiți pe teme similare:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.