Enisala Safari Village și un weekend plin cu amintiri din Deltă

Ne doream de ceva vreme să ajugem cu Ema într-o plimbare cu barca pe canalele Dunării, în Deltă.

Cum zona Dobrogei este specială pentru noi, dat fiind că tatăl Emei este din Tulcea, am plecat cu toții la drum cu inima deschisă și hotărâți să adunăm amintiri frumoase.

Ne-am cazat la pensiunea ENISALA SAFARI VILLAGE și s-a dovedit că am făcut o alegere excelentă!

Criteriile noastre de alegere a unei pensiuni au fost bazate pe principii practice, ca de obicei:

• Distanța să fie rezonabilă și ușor de ajuns cu mașina.

Ceea ce s-a și întâmplat! În două ore și un pic am ajuns la pensiune, asta după ce ne-am oprit de câte ori…să admirăm asfințitul, să ne facem câte o poză, să postăm ceva pe Instagram.

• Să fie o pensiune tradițională, cu meniu bazat pe specialități de pește.

Zona are un specific aparte, iar Enisala este un amestec unic de culturi, influențe și tradiții.
    Am căutat o pensiune care să îmbine elemente tradiționale, confort și farmec local. Recunosc, noi toți suntem mari fani ai preparatelor din pește și auzisem că la Enisala Safari Village o să avem din ce să alegem. Doar că…a fost peste așteptări! Și acum mai visez la borșul autentic de pește și zacusca de pește de la micul dejun.

• Să fie o pensiune mică și liniștită.

Am primit exact ce ne-am dorit. Mi-a plăcut mult că locurile de cazare sunt de fapt niște căsuțe tradiționale, renovate, cu multe materiale eco, poziționate separat de locul pitoresc unde este restaurantul.
    Bonus, am primit priveliștea uimitoare! Într-o parte vezi lacul Razim, în cealaltă cetatea Enisala. Așa un asfințit frumos…uau. Da, s-a asortat perfect cu un pahar de vin roșu!

Dacă vreți să mergeți cu cei mici, curtea pensiunii este perfectă pentru alergat și țopăit în aer liber, fără limite. Mai mult, pensiunea este ‘prietenoasă’ cu toți copiii, de toate vârstele, dar vara…le dedică aproape toată luna iulie celor între 7 și 16 ani.
Mai exact pensiunea organizează de câțiva ani tabere în limba engleză, cu vorbitori native de limba engleză. Eu m-am trezit târziu anul ăsta, când deja erau ocupate toate locurile, dar găsiți mai multe detalii pe site-ul pensiunii Enisala.

Buun, acestea fiind spus, recunosc…mi-a fost greu să mă desprind de pensiune și să plecăm de-acolo, în explorare, dar am făcut-o.

Prima oprire? Poiana cu bujori sălbatici.

Unul dintre cele mai frumoase locuri pe care le-am văzut vreodată!
Bujori sălbatici în mijlocul pădurii. Am fost norocoși că i-am mai prins, sezonul lor este în luna mai, iar noi am ajuns fix când erau pe trecute. Gazda de la pensiune ne-a explicat cum să ajungem…și am fost fermecate și eu și Ema de peisajele cu bujori sălbatici. UI-MI-TOR!
În plus, de sus, din pădure, aveai o panoramă uimitoare spre Cetatea Enisala și nu numai. O excursie care ne-a umplut bateriile!

A doua haltă – Cetatea Enisala.

Se merge cu mașina până la intrare. Cetatea Enisala, se numară printre monumentele de arhitectură militară din România, ridicată în evul mediu.
Este…interesantă. Sălbatică (adică nu foarte îngrijită), dar n-ai cum să ajungi în părțile alea de țară și să nu o vizitezi. Ema n-a fost foarte impresionată (cum a fost de exemplu la Cetatea Rupea sau la Râșnov), dar am bifat și acest obiectiv.

Cel mai așteptat moment – excursia cu barca pe canalele Dunării

După un prânz tradițional la pensiunea noastră, gazdele ne-au îndrumat către un barcagiu din Murighiol, care ne-a plimbat pe canalele Dunării vreo 3-4 ore.
A fost o excursie minunată pentru noi toți! Cred că luna mai este ideală pentru incursiune pe canale. Am avut noroc ca barcagiul să ne și povestească câte ceva despre flora și fauna din Deltă.
Am văzut colonii de pelicani, chire de baltă, stârc argintiu, egrete, cormoran de mare, stârc galben, lișiță…și să nu uităm de nuferii galbeni, de care nici nu auzisem până atunci.
O să vedeți în clipul nostru, unde am dedicat mare parte excursiei din Deltă, fascinantă pentru noi.

Pe scurt, a fost un weekend mai frumos decât mi-l imaginasem!

Recomand destinația oricui e în căutare de locuri frumose și cu personalitate, din România.
Se ajunge ușor, pensiunea Enisala Safari Village oferă tot confortul, peisajul este de poveste. Am mâncat bine, ne-am odihnit, ne-am bucurat de peisajul incredibil unde e poziționată pensiunea, am colindat, am descoperit locuri și oameni.
A fost exact genul nostru de weekend, în care includem explorare & odihnă. Acum nu ne dorim decât să revenim în Deltă să mai descoperim și alte zone!

Dacă vreți să mai descoperiți destinații hai hui pe unde am umblat: