City Break la Madrid. Top locuri de vizitat în Madrid, Spania

Prieteni, am avut un city break la Madrid, Spania – pentru prima dată în formulă de 3 și ne-a cucerit orașul, de la prima vedere.

Ne-a întâmpinat cu soare și cu o arhitectură uimitoare! Așa că n-ai cum să nu-l îndăgești de la prima vedere.

Ce vă recomand să nu ratați, într-un city break la Madrid:

1. Vizită la Grădina Botanică Regală din Madrid
    Este o oază verde în mijlocul orașului, perfectă pentru o plimbare relaxantă. Găzduiește peste 5.000 de specii de plante din toată lumea, de la cactuși la palmieri, oferind o evadare binevenită de la zumzetul orașului. Atmosfera este liniștită și pitorească, cu alei umbrite, sculpturi și un mic lac. Grădina merită vizitată atât pentru frumusețea naturală, cât și pentru istoria sa bogată, fiind fondată în 1755 de regele Ferdinand al VI-lea.

Bonus: Există și o seră tropicală cu plante exotice, iar noi am prins și o expoziție de fotografii și o colecție simpatică de bonsai.

1. Plimbare în Parcul Retiro
    Este un parc public, cu intrare liberă, situat în inima Madridului și este una dintre cele mai populare atracții turistice ale orașului. Se întinde pe o suprafață de 118 hectare, parcul oferă o varietate de atracții, inclusive Palatul de Cristal, o seră emblematică din sticlă și fier forjat, construită în 1887.

Intrarea este gratuită.
Parcul este deschis zilnic de la 07:00 la 21:30.
Cel mai bun moment pentru a vizita este dimineața devreme sau seara târziu, când este mai puțin aglomerat.
Puteți ajunge la parc cu metroul (stația Retiro) sau cu autobuzul.

Noi am învățat în ani să nu mai gonim ca nebunii în vacanțele noastre, să bifăm obiectivele turistice din topuri și liste. Să ne oprim să ne bucurăm de ce vedem, să ne relaxăm, să ne umplem bateriile cu frumosul din jur. Cam asta vrem să o învățăm și pe Ema, ceva ce noi am înțeles târziu: să-și dea timp să se bucure de tot ce vede! Așa că noi am dedicat o zi de parcuri și natură, în Madrid! Zi cu verde, culori și mult!

1. Palatul Regal, pentru o lecție de istorie contemporană!
    Noi ne-am rezervat bilete online, ceea ce vă sfătuiesc și pe voi să faceți! Palatul Regal din Madrid (Palacio Real de Madrid) este reședința oficială a familiei regale spaniole din Madrid, Spania. Este situat pe malul vestic al râului Manzanares, în centrul orașului. Palatul are 135.000 de metri pătrați și 3.418 de camere, făcându-l cel mai mare palat regal din Europa de Vest. Deși este reședința oficială a familiei regale (Spania este monarhie), aceasta nu mai locuiește aici, ci în Palatul Zarzuela, aflat la marginea Madridului.
    Lângă palat se află Catedrala, Catedral de Santa Maria la Real de la Almadenam unde intrarea este gratuită.
  2. Farul Panoramic oferă vederi spectaculoase ale orașului!
    Noi nu ratăm punctele astea de observație, ce-ți arată perspective de la înălțime, așa că am vizitat Farul Moncloa (sau Faro de Moncloa) – un turn de telecomunicații de 92 de metri situat în Ciudad Universitaria, Madrid, Spania.
    A fost construit în 1992 și este cel mai înalt punct din Madrid. Turnul are o platformă de observație cu vedere panoramică asupra Madridului!
    Site-ul oficial al Farului Moncloa: https://www.esmadrid.com/en/tourist-information/faro-de-moncloa.
  3. Mergeți la Gara Atocha, o oază verde într-o gară de oraș!
    Deși mi s-a părut ciudat la prima vedere să mergem să  vizităm Gara…până la urmă am înțeles de ce! E ca o grădină botanică indoor, accesibilă.
    Am trecut pe-acolo, în drum spre Toledo. Dar altfel, merită vizitată chiar dacă n-ai de făcut drumuri cu trenul!
    Gara Atocha nu este doar o gară obișnuită, ci o adevărată oază verde în mijlocul orașului. Aici te poți plimba printre palmieri, te poți relaxa lângă un lac cu țestoase și chiar admira o grădină tropicală cu peste 4000 de specii de plante.
    Grădina Tropicală este deschisă de la 7:00 la 23:00, iar intrarea la Grădina Tropicală este gratuită.
  1. Vizitați Templul lui Debod, pentru pasionații de istorie.
    Templul lui Debod este oază de liniște în Madrid despre care auzisem, dar nu citisem foarte multe înainte de a merge…așa că am dat nas în nas cu o coadă de vreo 2 ore….la care n-am stat , așa că ne-am uitat doar pe exterior.
    Templul lui Debod este un templu egiptean antic situat în Parcul de la Montaña din Madrid. Templul a fost donat Spaniei în 1968 ca recunoștință pentru ajutorul țării în salvarea monumentelor Nubiei de la inundațiile provocate de construirea barajului Aswan.
  1. Mergeți la un show de flamenco neapărat!
    Sunt multe opțiuni, noi am fost aici: https://www.torresbermejas.com/ și ne-a plăcut mult experiența! Luați-vă bilete online și fiți atenți că au mai multe opțiuni de mese & bilete, inclusiv cu cină tradițională inclusă! Noi așa ne-am luat și mi se pare că a fost un preț corect pentru ce am primit. Nu ratați experiența!
  1. Mâncați la un restaurant tradițional!
    Noi am încercat vreo 2-3, dar cel pe care vi-l recomand este central și am mâncat cea mai bună paella cu fructe de mare! Se numește https://tablaolacarmela.com/ . Noi am mâncat aici, pe terasă, dar am văzut că și ei organizează spectacole de flamenco. N-am testat…dar mâncarea o recomand!
    ..și am mai mâncat traditional ( dar mai scump) și aici: La Paella de la Reina https://lapaelladelareina.com/ .
  1. Mergeți în Piața San Miguel – un paradis culinar în Madrid!
    Prieteni, Piața San Miguel nu e de ratat! Pentru gurmanzi, e un paradis!
    Ce e de fapt? O piață alimentară tradițională situată în centrul Madridului, lângă Plaza Mayor. Piața a fost construită la sfârșitul secolului al XIX-lea și a fost renovată complet în 2009, transformându-se într-un paradis culinar modern.
    Găsiți TOT ce VREȚI AICI! De la tarabe care vând produse alimentare proaspete și tapas, la fructe și legume, carne, pește și brânzeturi.
    Eu zic că nu trebuie sărită, e o atracție potrivită pentru toate vârstele și un loc perfect pentru a degusta mâncăruri spaniole delicioase și a experimenta cultura locală!
  1. Schimbarea de Gardă
    Dacă aveți noroc, poate prindeți, La Palatul Regal din Madrid – o ceremonie spectaculoasă, cea de schimbare a gărzii. Soldații din Garda Regală, în uniforme impecabile, se schimbă solemn în fața Palatului.
    Ceremonia are loc miercurea și sâmbăta la 11:00 (de la 10:00 în octombrie-martie) și este gratuită. O experiență unică, plină de muzică și tradiție!
    Acum…trebuie să recunosc că a fost o experiență, însă nici pe departe la fel de spectaculoasă ca schimbarea gărzii de la Londra!
  1. Plimbați-vă la pas prin oraș!
    Madrid are o arhitectură superbă, n-are cum să nu te cucerească! Toate clădirile sunt renovate, îngrijite, iar în centru – în Piața Mayor, se lucra intensiv, erau lucrări de renovare…așa că îmi imaginez că data viitoare va fi și mai aranjat! Mergeți pe Gran Via, ajungeți și la Puerta Del Sol, un soi de km 0 al orașului.
  2. Excursie de o zi la Toledo
    Recomand 100% o zi în Toledo, un oraș medieval magic cocoțat pe un deal, unde se află Catedrala Primada, Alcazarul impunător și cartierul evreiesc pitoresc.
    Toledo a fost inclus pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO în 1986. Orașul a fost apreciat pentru bogata sa istorie și cultură, fiind un important centru al creștinismului, islamului și iudaismului de-a lungul secolelor.
    Plimbați-vă pe străduțe pietruite, admirați arhitectura bogată și simțiți atmosfera vibrantă a acestui oraș fascinant.
    Am ajuns în 30 de minute cred, cu trenul rapid și a fost o ieșire pe care o recomand cu inima deschisă!  Recomand excursia asta de minim 4-5 ore, dacă aveți o jumătate de zi la dispoziț Minunată zonă, totul arată ca într-un tablou!

Doamne, ce Madrid frumos am descoperit! Climă blândă de lună aprilie, locuri minunate, așa că am avut o vacanță însorită, am cunoscut un oraș prietenos, curat, cochet, cu o arhitectură uimitoare!
Ne-a făcut plăcere să te cunoaștem, Madrid!

GĂSITI PE BLOG IN TANDEM SUGESTII ȘI INSPIRAȚIE PENTRU DESTINAȚII DE FAMILIE ÎN LUMEA LARGĂ:

There is 1 comment for this article
  1. cardrecenziigoogle at 09:27

Observatie la 92 de metri de la sol, oferind o panorama panoramica a orasului si zonele invecinate. De aici puteti admira monumente si cladiri importante din Madrid, cum ar fi Palatul Regal, Piata Cibeles si cel mai important parc al orasului, Parcul Retiro.